Voice-over bureau kent prachtige bedrijfsfilm voorbeelden

studie

Het bekende Nederlandse voice-over bureau Voicecowboys uit Amsterdam weet altijd de leukste voorbeelden van bedrijfsfilms te benoemen. Dit komt natuurlijk omdat zij de hele dag stemacteurs voor in de bedrijfsfilm leveren. Want de meeste bedrijfsfilms worden tegenwoordig ingesproken door bekende Nederlandse stemacteurs, zodat de bedrijfsvideo beter opvalt.

Hoe kun je bedrijfsfilms laten maken?

Het is belangrijk dat het betreffende bedrijf goed naar voren komt als je een bedrijfsvideo laten maken gaat. Denk aan leuke collega’s naar voren schuiven, een duidelijk bedrijfslogo en natuurlijk een pakkende bedrijfsfilm met een goede storyboard over jouw bedrijf. Het moet zakelijk en vermakelijk zijn.

Waar kun je een cameraman inhuren?

Tegenwoordig is het overal mogelijk om goedkoop een freelance cameraman in te huren. Deze rekent een tarief per uur, zodat je niet meteen duizenden euro’s kwijt bent voor het maken van een bedrijfsfilm. Uiteraard moet je wel rekening houden dat de cameraman ruwe beelden schiet die ook gemonteerd moeten worden met video software, wat ook enkele uren kan gaan kosten.

Wie laat je in jouw bedrijfsvideo zien?

De kijker vindt het leuk om te zien wie het bedrijf echt is. Dus laat niet alleen de eigenaar aan het woord maar ook, of juist vooral, de mensen in je bedrijf. Laat zien wat ze kunnen maken en waarin ze echt goed zijn. Vaak zijn het ook leuke verhalen hoe ze bij je bedrijf terecht zijn gekomen en wat de motivatie was om voor jouw bedrijf te kiezen. Zo maak je een complete bedrijfsfilm die leuk is voor iedereen om naar te kijken.

Wat kost een bedrijfsfilm?

Een goede bedrijfsfilm kun je al voor 500 euro in huis hebben mits deze door een junior cameraman wordt gemaakt. Meestal moet je rekenen op een bedrag tussen de 1000 en 2000 euro voor een echt professionele bedrijfsvideo. Het is daarom belangrijk een bedrijfsfilm een beetje tijdloos te maken, zodat deze lange tijd kan worden ingezet en je ROI meer dan keurig is.